Estes talleres xorden para dar resposta ás necesidades dos alumnos de 4/5 anos de Educación Infantil e de 1º E 2º de Primaria que requiran atención especial nestas áreas.
Ademais de axudarlles a mellorar as súas habilidades, tamén nos permiten observar e detectar calquera outro tipo de dificultade que vaia máis aló dunha mera dificultade transitoria na adquisición da linguaxe escrita.
Trabállase unha hora á semana en grupos reducidos. Empregamos unha metodoloxía lúdica na que, partindo dos seus centros de interese, realízanse xogos e actividades que melloran a conciencia fonológica e o recoñecemento visual e auditivo das letras que van traballando na clase ordinaria.
Os obxectivos para traballar son diferentes dependendo dos ciclos:
Educación Infantil (5º e 6º)
- Discriminar auditiva e visualmente os sons das grafías traballadas de forma illada, en sílabas e palabras.
- Adquirir habilidades de conciencia fonológica diferenciando as letras, as sílabas e as palabras.
- Xogar coas sílabas das letras que se traballen, formar palabras sinxelas con elas, etc.
- Traballar a atención, percepción e memoria a través de xogos con letras e sílabas.
- Facer pequenos ditados de sons, sílabas e palabras sinxelas dos fonemas traballados, nos que se traballase tamén a grafía e a motricidad fina, orientación espacial, prensión adecuada do lapis etc.
Educación Primaria (1º e 2º)
Ademais de afianzar os obxectivos anteriores, centrarémonos tamén nos seguintes:
- Avanzar no proceso de lectoescritura, conciencia fonológica de letra (son) sílabas e os seus tipos (sílabas inversas, mixtas e trabadas), palabra e frase.
- Ler e escribir aos ditado sons, sílabas, palabras, frases e textos sinxelos.
- Corrixir erros de omisión, investimento ou adición de fonemas nas sílabas anteriores.
- Traballar regras de ortografía arbitraria: c/qu, g/gu/j, r/rr , z/c a medida que lles sexan impartidas na área de Lengua.
- Separar correctamente as palabras nas frases.
- Traballar a comprensión e expresión escrita, empezando con pequenas frases.
- Mellorar a velocidade e a fluidez lectora.